Seminarium odbędzie się w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, ul. Kredytowa 1, Sala Kinowa
13:00 - 13:50 - Sesja I. Pawilon Polski w Szanghaju – jakie możliwości promowania polskich miast otwiera obecność w przestrzeni ekspozycyjnej pawilonu?
Prowadząca: Elżbieta Czyżewska, przedstawiciel SARP
- Pawilon Polski w Szanghaju – architektoniczne ramy dla działań promocyjnych. Wystąpienie przedstawiciela PAIZ.
- Prezentacja projektów nagrodzonych w konkursie na projekt Pawilonu Polskiego w Szanghaju. Wizualne elementy identyfikacji „polskości” zakodowane w języku form graficznych i architektonicznych oraz problem ich czytelności obserwowany z perspektywy „chińskiej”. Prezentacje mają podpowiedzieć, co należy wybrać z pejzażu kulturowego polskich miast.
Prezentacje poprzedzi wstęp przedstawiciela władz SARP.
14:00 - 15:00 Sesja II. Chiny, jak należy przygotować prezentacje miasta, regionu, aby była nie tylko czytelna, lecz także dobrze odebrana i zapamiętana przez odbiorców żyjących w innej kulturze i przestrzeni gospodarczej?
Prowadzący: Grzegorz Lindenberg, socjolog, ekspert ds. mediów i komunikacji.
- Co należy wiedzieć o kulturze i mentalności mieszkańców Chin – głównej grupie odbiorców przekazu?
- wykład: Lidia Goldberg, wieloletni attache kulturalny Ambasady RP w Pekinie.
- Jakie aspekty ekonomii miast i regionów najbardziej mogą zainteresować przedstawicieli gospodarki chińskiej?
- wykład: Tomasza Wrzosińskiego, Radcy Handlowego na Tajwanie i wieloletniego pracownika w Biurze Radcy Handlowego w Pekinie.
- Jak przygotować materiał PR na temat miasta, regionu?
- wykład dyrektora agencji GGK Public Relations sp. z o.o. Jolanty Grus połączony z prezentacją przygotowaną dla jednego z miast polskich,
- komentarz merytoryczny do prezentacji Leszek Chorzewski wieloletni Rzecznik Prasowy PL LOT
15:00 - 15:30 -Przerwa na lunch
15:30 - 17: 30 -Sesja III Warsztaty
Konsultacje w podgrupach prowadzone przez: ekspertów, którzy prowadzili wykłady w pierwszej i drugiej części seminarium z zakresu marketingu, promocji, logistyki, ekonomii, socjologii.